سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شمشیر ولایت

* اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران و مبارزات گسترده ی مردمی از یک سو و کشتار مردم به دست جلادان رژیم شاه، از سوی دیگر.
قصــه ای بس غریــب می شنـوم                غصــه ای در دیـــار می بینــم
جنگ و آشـــوب و فتنه ی بسیار                نام او زشـت و خـوار*می بینـم
* محمد رضا پهلوی، تنها شاهی است که مردم ایران، مستقیماً او را مورد خطاب قرار داده و مرگ بر او گفتند. بنابراین وی خوارترین شاه در سلسله پادشاهی ایران است.
کم ز چل* چون که پادشاهی کرد                سلطـــه اش تار و مار می بینـم
* اشاره به 37 سال حکومت محمدرضا پهلوی.
غم مخورزانکه من دراین تشویش                خرمــــیّ وصــل یار می بینــم
بعد از او شـــاهی از میــان بــرود               عالمـــــی چون نگــار می بینـم
سیـــدی را ز نســـل آل رســـول                 نــــام او، بـرقـرار*می بینـــم
* اولاً سیادت امام خمینی (ره) را تصریح می کند، ثانیاً نام او را نیز تعیین می نماید زیرا عدد واژه ی « برقرار» به حروف ابجد، 710 و عدد واژه ی «خمینی» نیز 710 می باشد.
نایــب مهدی(عج)* آشکـار شـود                ســروری را ســـــوار می بینـم
* نیابت عام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، از پایان غیبت صغری، آغاز شده است اما هیچگاه نیایت عام فقها، آشکار و علنی و عملیاتی نبوده است تا اینکه با وقوع انقلاب اسلامی ایران، نیابت عام فقها، فعلیت یافت و حکومت ولایت فقیه؛ با تکیه بر نیابت عام حضرت حجت عجل الله فرجه، تأسیس گردید.
پیشــــــــــوای تمـــام دانــایـــی                 رهبــــــری با وقـــــار می بینم
متصــف بر صفــات سلطانیســت                لیـــک درویــش وار می بینـم
رهنمــــا و امـــام هفت اقلیــم                   نــــام او را شعــار می بینـــم
همچــو مولا جلال الــدین مولا                 شمس تبریــــز وار می بـینـــم
بندگــــــان جناب حضـــرت او*                سر بســــر تاجــــدار می بینـم
* اشاره به مسئولینی است که تحت ظلّ ولی فقیه، یکی پس از دیگری خدمت    می کنند.
گوهر شب چــراغ بهر کمــــال                 آن دُرِ شـــاهــــوار می بینــــم
هرکجا رو نهـــد به فضـــل الاه                 دشمنـــش خاکسـارمی بینــم*
* در روایات معصومین (ع) نیز این بشارت به چشم می خورد که حکومت جمهوری اسلامی، از شکست و ناکامی مصونیت دارد. تا قبل از آن، دور دورِ پیروزی فتنه ها بر اهل حق است اما در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سهمگین ترین فتنه ها ، با امداد الهی، ناکام می ماند. امام خمینی نیز پیش بینی فرمودند که ملت ایران، پرچم را به امام عصر(عج) تسلیم خواهد نمود.
بــا کرامــــات و جامـــع آداب                  آصــــف روزگـــــار می بینـم
تا چهل سال ای برادر من                      دوره ی شهریــــــار می بینــم*
* در روایات آمده است که « ... کذب الوقّاتون » تعیین کنندگان وقت ظهور، دروغ می گویند. در بیت اخیر ، ظاهراً وقت تعیین شده است اما توجه به این نکته ضروری است که اولاً شاعر، روز و ماه و سال تعیین نکرده، ثانیاً چه بسا او زمان وقوع را مدّ نظر ندارد و صرفاً به ترتیب حوادث اشاره می کند، ثالثاً امروز برای ما معلوم شده که نظام جمهوری اسلامی، کی تأسیس شده و کی چهل ساله می شود، اما برای او معلوم نبوده است، رابعاً عدد چهل، یکی از اعداد مقدس در اسلام شمرده شده و چه بسا مراد، خودِ عدد چهل نباشد بلکه شاعر از باب تقریب به آن توجه کرده و مراد او این است که پس دوره ای که از حکومت جمهوری اسلامی گذشت، امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد. بنابر این برای ما فقط این نکته مهم است که انشاءالله ، جمهوری اسلامی، به حکومت آن حضرت متصل خواهد شد ؛حقیقتی که هم در روایات معصومین به آن اشاره شده و هم امام خمینی به آن تصریح فرموده اند.
   نکته ی دیگر آن است که شاعر نمی گوید: «دور آن شهریار می بینم»، بلکه     می گوید:«دوره ی شهریار می بینم» ؛ زیرا درصورت اول، حکومت شخص خمینی کبیر باید ادامه می یافت و توسط او به صاحب اصلیش تسلیم می شد اما در مصراع اصلی تصریح می کند که طول حیات جمهوری اسلامی، دوره ی شهریاری خمینی کبیر است و حکومت از اندیشه ها و آرمانهای او منحرف نمی شود .
بعدازآن خود امام خواهد بود             که جهــان را مدار می بینـــــم
صورت و سیرتـش چو پیغمبــر         علم و حلمش شعار می بینـم
قـــــائم شــرع آل پیغمبــــــــر          به جهان آشکـــــــار می بینم
میم وحا، میم ودال می خوانند           نـام آن نامــــــدار می بینـم
از کمربنــد آن سپهـر وقـــار            تیغ چون ذوالفقـار می بینم
جنگ سختــی شود تمام جهـان*        کوه و صحــرا  فکــار می بینـم
* احتمالاً جنگ جهانی سوم.
مردمـــان جهــان ز انس و پری        همــــه را در فــــرار می بینــم
مر مسیـــــح از سمـا فـرود آیـد         گــــوردجــــال زار*می بینـــم
* یکی از علائم قطعی ظهور، پیدایش دجال است. بسیاری از متفکران امروز، دجال را همان دستگاه عظیم تبلیغاتی، هنری و رسانه ای غرب جدید می دانند که مجهز به کارآمدترین سلاحها؛ یعنی تکنولوژی فرا پیشرفته ی ارتباطات می باشد و همه ی وجهه ی همت خود را در تخدیر ذهن و اندیشه و تخریب فرهنگی ملل جهان قرار داده است. بنابر روایات، پس از رجعت حضرت مسیح(ع)، و با توجه به اینکه خواستگاه دجال، مغرب زمین بوده و ظاهراً از تمدن مسیحی برخاسته است، کار نابودی او ،به مسیح(ع) سپرده می شود.
رنگ یک چشم اوبه رنگ کبود*       خری بر خر ســوارمی بینــم**
* در روایات است که دجال، یک چشم دارد و آن چشم که رنگی کبود دارد،     همه ی صورت او را اشغال کرده است و همه ی نظرها را به خود جلب می کند و همه ی ملل جهان به او می نگرند. برخی، این ویژگی ها را با تلویزیون و مانیتور رایانه تطبیق داده اند.
** خری بر خر سوار، اشاره به این است که مبنای تفکر و دعوت دجال، حماقت و جهل بوده و کار اصلی او این است که مردم را از حقایق هستی، غافل نماید و آنان را به جهل و تن پروری و زر اندوزی و فساد و شهوت و دنیا طلبی، سرگرم کند.
هر قـــــدم از خرش بود میلـــی        دورگردون غبـــــارمی بینــم*
* ویژگیهای مزبور که البته در روایات نیز با همین تعابیر اشاره شده است، نشان   می دهد که دجّال، انسان نیست زیرا هر قدم او یک میل راه است و وجود او، تمام دور گردون و منظومه ی شمسی را مثل غباری پر کرده است، بنابر این دجال، امواجی است که به سرعت منتشر می شود و از طریق ماهواره ها که دور گردون در حرکتند، به همه جای زمین ، منتشر می گردد.
آل سفیـــــان* تمام کشتــه شوند        با هـــزاران ســــوار می بینـم
* همه می دانیم که یکی از علائم قطعی ظهور، خروج سفیانی است. سفیانی بنابر آنچه در روایات آمده است، یک شخص نیست بلکه یک جریان اقتدارگرا؛ متشکل از سفیانی های متعدد است که سلطه را دنبال می کند. همه این را هم می دانیم که دشمن ترین دشمنان پیامبر(ص)، ابوسفیان و پس از او ، دشمن ترین دشمنان آل پیغمبر(ع)، آل سفیان یا همان بنی امیه بوده اند. پس جریان سفیانی، یک جریان تاریخی است که از ابوسفیان آغاز شده و با معاویه و یزید و بنی امیه و سپس     همه ی سلطه گران فاسد که در مقابل حق و حقیقت ایستاده اند، ادامه یافته است و سرانجام به سفیانی عصر ظهور ختم می شود که به تمام قامت، در مقابل فرزند پیامبر خواهد ایستاد اما این بار با همه ی سپاهش، نابود خواهد شد.پس سفیانی عصر ظهور، همان جریان سلطه ی جهانی است که حق و عدالت را برنمی تابد. نابودی سفیانی، در حقیقت، انتقام از همه ی ظلمهای تاریخی و خونهای به ناحق ریخته شده است؛ مخصوصاً انتقام از بزرگترین ظلم و خونریزی تاریخ، که در کربلای حسینی رقم خورد.    
مهــــدی وقت و عیســـی دوران        هر دو را شهســـــوار می بینــم
دیـن و دنیــا از او شـــود معمور        خلق از او، بخت یـــار می بینم
مسکنش شهر کوفه خواهد بـود          دولتـــــــش پایــــدار می بینم
هفــــت باشـــد وزیر سلطانـــم          همـــــه را کامکـــار می بینــم
زینـــت شـــرع و رونــق اسلام         محکـــــم و استــــوار می بینم
عاصیـــــان از امـــام معصومــم        خجـــل و شرمســـار می بینـــم
گرگ با میــش، شیـــر با آهـــو         در چـــــرا، برقـــرار می بینــم*
* کنایه از گسترش عدل و امنیت و رفاه بر جغرافیای زمین، تحت حکومت واحد جهانی حضرت حجت روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء
نه درودی به خـــود همی گویم          بلکـــه از ســـرّ یار می گویـــم
نعمــت الله نشستــــه در کنجــی         همــــه را در کنـــــار می بینم.

ارسال شده در توسط سرباز جان برکف

بصیرت: امروز سایت‌های ضدانقلاب در اخباری یکسان، مدعی شدند که "نیما دهقانی" توسط مسئولان امنیتی بازداشت شده است اما چند ساعت بعد، خود دهقانی در مطلبی در وبلاگ شخصی خود نوشت: بدینوسیله هرگونه و بازداشت و غیره ، طبق سایر موارد تکذیب میشه.به گزارش شبکه ایران، خبر دروغین سایت‌های وابسته به جریان مخالف جمهوری اسلامی ایران، صدای طنزپرداز یک نشریه اصلاح‌طلب را هم درآورد.

امروز سایت‌های ضدانقلاب در اخباری یکسان، مدعی شدند که "نیما دهقانی" توسط مسئولان امنیتی بازداشت شده است اما چند ساعت بعد، خود دهقانی در مطلبی در وبلاگ شخصی خود نوشت: بدینوسیله هرگونه و بازداشت و غیره ، طبق سایر موارد تکذیب میشه.

گفتنی است نیما دهقانی به دلیل شعر حمایتی خود از سیدمحمد خاتمی پیش از انتخابات سال گذشته معروف شد و بلوتوث شعرخوانی او توسط ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان پخش می‌شد


ارسال شده در توسط سرباز جان برکف
   1   2   3   4   5   >>   >