سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شمشیر ولایت

دادستانی تهران از بازداشت سعید مرتضوی خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران دوشنبه شب اعلام کرد سعید مرتضوی بازداشت شد.

دادستانی تهران هنوز علت این بازداشت را اعلام نکرده است.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شده و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد.

پیش از این محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود که در اسفند ماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

وی پیش از این سرپرست سازمان تامین اجتماعی بود و در ایام اصلاحات نیز، دادستان تهران بوده است.

در همین حال، فارس نوشته که «مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است.»

مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

ببه گزارش خبرگزای ها محمود احمدی نزاد به بازداشت سعید مرتضوی واکنش نشان داده است.رییس‌جمهور تاکید کرده: موضوع دستگیری سعید مرتضوی را وقتی از مصر برگردم به طور جدی دنبال می‌کنم.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از عزیمت به مصر در جمع خبرنگاران گفت: خبر دستگیری مرتضوی را شنیدم و بابت آن متاسفم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا اینطور است. فردی تخلف کرده اما شخص دیگری دستگیر شده است و این کار بسیار زشت است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "وقتی از سفر برگردم حتما این مساله را دنبال می‌کنم"، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید قوه قضاییه ملت باشد چون این قوه یک سازمان ویژه خانوادگی نیست.

وی توضیح داد: کسی تخلف کرده است و فردی مطلع شده و این تخلف را اعلام کرده، اما به جای اینکه متخلف را دنبال کنند، با کسی که اعلام کرده برخورد می‌شود و این بسیار زشت است و برای ملت، جمهوری اسلامی و قوه قضاییه شایسته نیست، بنابراین وقتی از سفر برگردم این مساله را به طور جدی دنبال خواهم کرد.

گفتنی است در جلسه استیضاح وزیر کار،شیخ الاسلامی به دفاع از سعید مرتضوی پرداخت و رئیس جمهور نیز در حمایت از وی یک فایل صوتی و تصویری در مجلس پخش کرد


ارسال شده در توسط سرباز جان برکف